Zadzwoń (+48) 731 509 504 , poniedziałek-piątek 7:30 - 15:30
0,00 Zł
Razem bez VAT:
0,00 Zł
Całość do zapłaty z VAT:
0,00 Zł

Procedura reklamacyjna

ZASADY ROSZCZENIA

Postanowienia wprowadzające
  1. Niniejsza procedura reklamacyjna została ustanowiona zgodnie z systemem prawnym Republiki Czeskiej. Jeżeli stroną umowy jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi regulują Kodeks cywilny (nr 40/1964 Dz.U.) oraz ustawa o ochronie konsumentów (nr 634/1992 Dz.U.). Jeżeli stroną umowy jest przedsiębiorca, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi reguluje Kodeks Handlowy nr 513/1991 Dz.U. ze zmianami.
Prawa i obowiązki sprzedawcy
  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że rzecz sprzedana w momencie jej przejęcia przez kupującego jest wolna od wad, ma jakość i właściwości użytkowe typowe dla rzeczy tego rodzaju, że odpowiada wymaganiom przepisów przepisami prawnymi, ma odpowiednią ilość, miarę lub wagę i odpowiada celowi, jaki podał sprzedawca lub do jakiego przedmiot jest zwykle używany.
  2. Sprzedawca odpowiada za wady, które ujawnią się po przejęciu rzeczy w okresie rękojmi (rękojmi).
  3. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych na skutek zużycia rzeczy na skutek normalnego użytkowania, niewłaściwego obchodzenia się, niedozwolonej ingerencji w towar (urządzenia), naruszenia plomb, plomb, uszkodzeń przez wodę, ogień, elektryczność statyczną i atmosferyczną i inne elementy lub siła wyższa. Ponadto za wady spowodowane odwróceniem biegunowości, przepięciem lub uszkodzeniem baterii lub akumulatorów, a także za wady towarów zmodyfikowanych i uszkodzonych powierzchniowo.
  4. W przypadku przedmiotów sprzedawanych po niższej cenie sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę, w związku z którą wynegocjowano niższą cenę.
  5. Sprzedawca udziela 24-miesięcznej gwarancji na sprzedany towar konsumpcyjny. Jeżeli zwyczajowy okres przydatności towaru lub okres jego zużycia jest krótszy, okres gwarancji kończy się z upływem tego okresu.
  6. Na życzenie kupującego sprzedawca wystawi pisemną gwarancję (kartę gwarancyjną). W przypadku nie wystawienia karty gwarancyjnej wystarczy przedstawić kupującemu dowód zakupu towaru zawierający nazwę firmy sprzedającego, numer identyfikacyjny, siedzibę oraz informacje o zakupionym towarze.
  7. Gwarancja na wykonane usługi wynosi 3 miesiące, chyba że w umowie ustalono dłuższy okres.
  8. Jeżeli wady towaru ujawnią się w ciągu sześciu miesięcy od daty otrzymania rzeczy, uważa się, że istniały już w chwili odbioru, chyba że jest to sprzeczne z charakterem rzeczy lub jeżeli udowodniono, że jest inaczej. W takim przypadku kupujący ma prawo bez zbędnej zwłoki dokonać wymiany, naprawy lub obniżenia ceny. W bardziej skomplikowanych przypadkach sprzedawca zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia reklamacji w ciągu trzech dni roboczych. Sprzedawca ma obowiązek wystawić potwierdzenie złożenia reklamacji.
  9. Jeżeli wady pojawią się w ciągu kolejnych osiemnastu miesięcy, Sprzedawca jest zobowiązany do bezpłatnego usunięcia wady w terminie 30 dni. Po tym czasie wada zostaje uznana za niemożliwą do naprawienia i kupującemu przysługuje prawo do wymiany lub zwrotu pieniędzy
  10. Bieg terminu rękojmi ulega zawieszeniu od dnia zgłoszenia reklamacji do chwili, gdy kupujący był zobowiązany do odbioru rzeczy. Okres gwarancji ulega zatem przedłużeniu o czas rozpatrzenia reklamacji.
  11. Sprzedawca nie będzie uwzględniał reklamacji po upływie okresu gwarancji.
  12. W przypadku sprzedaży lub świadczenia usług poza zadeklarowaną lokalizacją (np. na wystawach itp.) sprzedawca na żądanie kupującego udzieli ustnie informacji o zakresie, warunkach i sposobie zgłaszania reklamacji, w szczególności nazwa lub nazwa i adres sprzedającego, przy czym kupujący może także po zakończeniu takiej sprzedaży lub świadczenia usług zgłosić reklamację.
  13. W przypadku reklamacji przesłanej pocztą za pobraniem bez wcześniejszego uzgodnienia, sprzedawca ma prawo odmówić wysyłki.
  14. Reklamacje zgłaszane przez sprzedawcę wobec jego dostawców nie mają wpływu na rozpatrzenie uzasadnionych roszczeń kupującego.
  15. W przypadku zwrotu przesyłki eksportowej opłaconej fakturą zaliczkową, kwota zostanie zaliczona pomniejszona o koszty poniesione w związku ze zwrotem przesyłki.
Prawa i obowiązki kupującego
  1. Kupujący ma obowiązek zgłosić wykrytą wadę w okresie gwarancyjnym bez zbędnej zwłoki po ujawnieniu się wady.
  2. Reklamacje dotyczące towaru zmodyfikowanego zgodnie z wolą konsumenta regulują § 53 ust. 8 Kodeksu Cywilnego.
  3. Jeżeli jest to wada dająca się usunąć, kupujący ma prawo do jej bezpłatnego, terminowego i prawidłowego usunięcia. Jeżeli rzecz nie była używana, kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany rzeczy (lub jej elementów).
  4. Jeżeli produkt ma dużą liczbę wad usuwalnych lub ta sama wada występuje wielokrotnie, kupującemu przysługują takie same prawa jak w przypadku wady nieusuwalnej.
  5. W przypadku wady nieusuwalnej kupujący ma prawo albo wymienić rzecz na wadliwą, albo odstąpić od umowy (= zwrócić rzecz i żądać zwrotu pieniędzy).
  6. Kupujący może również poprosić o rabat. Dzieje się tak w przypadku, gdy rzecz ma wady, które nie przeszkadzają jej w spełnianiu zamierzonego celu. W takim przypadku kupujący przyjmuje do wiadomości, że wady, na które udzielono rabatu, nie mogą być w przyszłości reklamowane.
  7. Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację do miejsca, w którym kupił wadliwy towar. Z wyjątkiem przypadków, gdy karta gwarancyjna wskazuje innego przedsiębiorcę wyznaczonego do naprawy, który jest bliżej siedziby sprzedawcy lub siedziby kupującego.
  8. Kupujący ma obowiązek zgłosić odpowiedzialność za wady powstałe podczas transportu przewoźnikiem. (Sprzedawca zaleca nieprzyjmowanie przesyłek z widocznymi uszkodzeniami lub zgłaszanie uszkodzeń niezwłocznie po otrzymaniu towaru). Reklamacje i roszczenia o odszkodowanie za szkody wyrządzone w przewożonej przesyłce regulują warunki danego przewoźnika.
  9. Kupujący ma obowiązek reklamować towar kompletny. W przypadku gwarancji ponadstandardowej obowiązuje zwrot oryginalnego towaru w oryginalnym opakowaniu. Przesyłając reklamację drogą pocztową, jest on zobowiązany do zwrotu opłaconego towaru.
  10. Przy zakupie towaru za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Zamówień (a nie w placówkach stacjonarnych sprzedawcy) kupujący ma 14 dni na przemyślenie sprawy i zwrot nieuszkodzonego i nieużywanego towaru.